Centrum Vleuterweide

Product strategie
Assumption mapping
Assumption testing
Product roadmapping
Jobs to be done (JTBD)
Customer journey mapping
Empathy mapping
Design sprints
Design thinking
Workshop facilitator
User experience (UX)
Double diamond
Card sorting
Tree testing
Task flows
User flows
UX research
Uability testing
Interviewing
A/B experimenten
Conversie optimalisatie (CRO)
User interface (UI)
Visual design
Interaction design
Informatie architectuur (IA)
Wireframing
Prototyping
Online (re)branding
Design systems
Micro-animaties
Documentatie
Multimediaal platform van Vleuterweide en omstreken
| Klant | Centrum Vleuterweide |
| Bureau | Graphic Invention |
| Jaar | 2012 |
| Rol | Interactive Media Designer |
| Onderzoek | |
| Design | UIvisual designfront-endCMS implementatietechnische documentatie |
| Leestijd | 1-2 minuten |
Op 6 oktober 2010 was het zo ver, de officiële en spectaculaire opening van Centrum Vleuterweide!
In 2011 won Centrum Vleuterweide ook de NRW-jaarprijs voor mooiste winkelcentrum van Nederland en is gelegen tussen de dorpskernen van De Meern en Vleuten en is het eerste grote winkelcentrum in de Vinex locatie Leidsche Rijn. Door het ruime en gevarieerde aanbod aan winkels is Centrum Vleuterweide perfect om een middagje te shoppen.
Filiaalmanagers
Het platform kwam tot stand in een tijd toen er nog geen responsive webdesign bestond. Een interessante uitdaging dus om hetzelfde aanbod ook op mobiel te tonen via een geoptimaliseerde template. Daarnaast was het voor mij de eerste keer dat we gebruikers (filiaalmanagers) in het design process betrokken door met ze in gesprek te gaan.
Platform
Het platform kon worden gerealiseerd dankzij K2 en het populaire CMS van Joomla! met verschillende templates voor categorieën en subpagina’s. Iedere winkel heeft zijn eigen pagina en is voorzien van een korte omschrijving, foto’s, video, openingstijden, slideshow, Twitter, Google Maps, tags etc. Iedere winkel werd eens in de zoveel tijd ‘In de spotlight’ gezet en je vind geplande evenementen terug op de homepagina.
Kortom een echt multimediaal platform waar mensen, voor jong en oud, over praten en uiteindelijk meer business oplevert. De website wordt mede mogelijk gemaakt door eigenaresse ASR, het wijk servicecentrum en het Ondernemersfonds.





